1. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (z powodu niepełnosprawności) może kontynuować naukę:
• w oddziale szkoły specjalnej lub
• w oddziale specjalnym szkoły ogólnodostępnej,
jeśli w trakcie roku szkolnego otrzyma nowe orzeczenie z powodu:
• zmiany niepełnosprawności,
• wystąpienia niepełnosprawności sprzężonych.
2. Do oddziału specjalnego (w szkole specjalnej lub ogólnodostępnej) może zostać przyjętych nie więcej niż 2 uczniów z nowym orzeczeniem w trakcie roku szkolnego.
3. Identyczne rozwiązanie dotyczy również dzieci w:
• oddziałach przedszkoli specjalnych,
• oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych.
4. Oddział specjalny może działać do końca roku szkolnego, nawet jeśli uczniowie otrzymają nowe orzeczenia o innej niepełnosprawności. Celem jest uniknięcie zakłóceń w pracy dydaktycznej i wychowawczej.
5. Dyrektor szkoły lub przedszkola podejmuje decyzję o pozostaniu ucznia w oddziale specjalnym do końca roku szkolnego:
• na wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia,
• wniosek będzie składany w sposób i formie przyjętych w danym przedszkolu lub szkole.
6. Powyższe rozwiązanie będzie miało również zastosowanie w przypadku zajęć świetlicowych, zajęć organizowanych w grupie wychowawczej w internacie oraz zajęć edukacyjnych organizowanych w klasach łączonych.
7. Przewidziano także możliwość zorganizowania i funkcjonowania w szkołach specjalnych oraz szkołach ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi oddziału specjalnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz określono maksymalną liczbę uczniów w takim oddziale wynoszącą nie więcej niż 4 uczniów.
cała Polska
© 2023 EDUPRAWNIK Dariusz Skrzyński